Monday, December 22, 2008

دستگیری حسین درخشان

ماه پیش خبرش رو شنیدم
ولی اصلا" نگران نشدم. مطمئن هستم که الان حسین آقا جاش از من و خیلی از وبلاگنویسهای دیگه امن تره و کوچکترین خطری تهدیدش نمیکنه
حسین درخشان اولین بار با اصطلاح پدر وبلاگنویسی مطرح شد. اصطلاحی که خیلی زود مشخص شد که اونهم حقش نبوده و قبل از ایشون افراد دیگری بوده اند که اولین وبلاگهای فارسی زبان را تاسیس کرده اند.
بعد دائما" نوشته های ایشان را دنبال میکردم و شاهد استحاله های پی درپی ایشان (بسته به موقعیت ) بودم.
یادم هست اولین بار که میخواست به ایران بیاد (بعد از وبلاگ صاحاب شدن) تا چندهفته داشت توی وبلاگش زمینه رو مهیا میکرد تا خدای ناکرده در جریان سفرش به ایران مشکلی براش پیش نیاد. یک اختلاف 180 درجه ای بین نوشته های ایشون قبل از قصد سفر و چند هفته قبل از سفراولش به ایران وجود داشت. همونجا بود که ایشون رو شناختم. در وبلاگش کامنتهایی گذشاتم به انتظار پاسخ...اما لبسادگی پاکشون میکرد و علیرغم اینکه با ادب و بسیار محترمانه با ایشون صحبت میکردم ساده ترین راه را برای عدم پاسخگوئی انتخاب میکرد. یعنی بسادگی کامنتها و سوالاتم رو پاک میکرد. شتر دیدی ندیدی....
همین باعث شد که دیگه کامل ازش قطع امید کنم و ایشون رو فردی فرصت طلب .و آدمی با تزلزل شخصیتی بشناسم.
الان تو وبلاگستان همه دارن درمورد اینکه از حسین درخشان دفاع بشه یا نشه و اینکه باید بخاطر دستگیری اش اعتراض کنیم صحبت میکنند. ولی اصل قضیه یادشون رفته....حسین درخشان اصلا" درخطر نیست. اگر هرکس دیگری رو گرفته بودند حاضر بودم در هر فعالیت و حرکتی برای آزادی اش سرکت کنم. ولی حسین درخشان..اصلا" نیازی به حمایت من و شما و سایر وبلاگنویسان نداره. ایشون خطری برای نظام جمهوری اسلامی محسوب نمیشه و هیچ دلیلی نداره که بخوان یه مهره مورد استفاده خودشون رو از دور خارج کنند.دوروز دیگه خواهید دید که جناب درخشان با سلام و صلوات به کانادا برمیگردند و اونجا با یه وجهه تازه که از بازداشت موقتشون بدست آورده اند مطابق معمول در خط شریعتمداری بازجو بازهم خواهند نوشت.
آخرین نوشته های ایشون رو خوندید؟
درست زمانی که میخواست به ایران سفر کنه با اون طرفداری تهوع آورش از احمدی نژاد سعی کرد که شرایط را برای ورودش به ایران مهیا کنه
درست مثل چند سال قبل که برای اولین بار میخواست بعد از مدتها به ایران برگرده و چون نگران حرفهای بزرگتر ازدهنش (که به خامنه ای تو وبلاگش زده بود) بود خیلی ناشیانه یه گردش 180 درجه ای کرد و حمایتش از نظام جمهوری اسلامی و انقلاب ایران رو اعلام کرد

No comments:

Post a Comment